بازگشت فوتبال باشگاهی با دربی مرسی‌ساید/ مأموریت ظهرگاهی کلوپ

29 مهر 1402 ساعت 11:123 نظر
لیورپول و اورتون اولین مسابقه هفته جدید لیگ برتر را رویاروی هم برگزار می‌کنند

به گزارش فوتبال ۳۶۰، در نخستین مسابقه از رقابت‌های هفته جدید لیگ برتر انگلیس از ساعت ۱۵:۰۰ امروز تیم‌های لیورپول و اورتون در ورزشگاه آنفیلد به مصاف هم می‌روند. فشردگی و خستگی حاصل از تعطیلات ملی در فصول اخیر برای باشگاه‌های انگلیسی دردسرساز شده؛ بخصوص برای لیورپول که بیشتر از هر تیم دیگر ناچار به برگزاری بازی ظهرگاهی بعد از اتمام پنجره بازی‌های ملی بوده. این موضوع بارها با انتقاد یورگن کلوپ مواجه شد و سرمربی آلمانی حالا علاوه بر مشکل خستگی مفرط بازیکنان اهل آمریکای جنوبی با مصدومیت‌ اندی روبرتسون هم روبه‌رو شده. لیورپول در حال حاضر با ۱۷ امتیاز در رده چهارم جدول جا دارد و اورتون تنها ۴ رده با قعر جدول فاصله دارد. اورتون در این فصل تنها در ۳ مسابقه امتیاز گرفته و لیورپول تنها در ۳ مسابقه امتیاز از دست داده. با این حال، حال و هوای متفاوتی مثل همیشه بر دربی حاکم خواهد بود.

شهرآورد یک‌طرفه

در حالی که از ۱۱ مسابقه لیگ برتری نخست ۲ تیم، ۵ مورد با برتری اورتون خاتمه یافته بود، حالا و از ۵۱ مسابقه بعد از آن هم تافی‌ها تنها در ۵ دیدار به پیروزی رسیده‌اند (۲۵ برد برای لیورپول و ۲۱ تساوی). اورتون در هیچ یک از ۳ مسابقه لیگ برتری اخیر خود مقابل لیورپول موفق به گلزنی نشده. آخرین بار در حد فاصل ۱۹۷۲ تا ۱۹۷۶ آمار ضعیف‌تری برای طرف آبی بندر به ثبت رسیده بود. آخرین رقابت ۲ تیم در فوریه با گل‌های خاکپو و صلاح به برتری ۲ بر صفر لیورپول انجامید در حالی که در مسابقه قبل از آن، مهار عالی جوردن پیکفورد راه محمد صلاح را برای دستیابی به گل پیروزی‌بخش سد کرده بود. لیورپول در ۲۵ مسابقه لیگ برتری اخیر خود مقابل اورتون تنها یک بار بازنده بوده که آن هم به فوریه ۲۰۲۱ و بازی پشت درهای بسته در روزهای همه‌گیری برمی‌گردد.

صلاح در اوج آمادگی

مهاجم مصری لیورپول در ۲۳ مسابقه اخیر خود در رقابت‌های لیگ برتر انگلیس مجموعا روی ۲۷ گل اثر مستقیم گذاشته. او در این مدت ۱۶ گل و ۱۱ پاس گل به نام خود ثبت کرده و مشخص نیست در صورت کامیابی سعودی‌ها در کشاندن او به شبه جزیره عربستان، چه آینده‌ای در انتظار باشگاهش خواهد بود. صلاح همچنین در ۱۲ مسابقه متوالی برگزارشده در ورزشگاه آنفیلد روی حداقل یک گل تأثیر مستقیم گذاشته و بدون شک امید اصلی کلوپ برای درخشش در مسابقه امروز خواهد بود.

دریافت گل اول

هفته گذشته، ۲ گل از محمد صلاح لیورپول را در آستانه پیروزی در بازی باخته مقابل برایتون قرار داده بود اما شلیک دیرهنگام لوئیس دانک مانع از موفقیت سرخ‌ها شد. آن مسابقه همچنین ادامه دهنده یک روند عجیب برای لیورپول در ماه‌های اخیر بود. قرمزها از ابتدای فصل گذشته در ۴۶ مسابقه لیگ برتری حاضر شده‌‌اند و در ۲۱ مورد گل نخست را از حریفان دریافت کرده‌اند. اتفاقی که در ۵ مسابقه از ۸ دیدار این فصل هم رخ داده و جز کریستال پالاس(۲۵)، هیچ تیمی از ابتدای فصل گذشته بعد از دریافت گل نخست به اندازه لیورپول (۲۴) امتیاز جمع نکرده است. کلوپ البته امیدوار است مقابل همشهری قعرنشین نیاز به بازگشت از گل خورده نباشد.

بدون رابرتسون 

کلوپ معماهای تاکتیکی زیادی برای این مسابقه پیش رو دارد. کودی خاکپو بعد از مصدومیت زانو مقابل تاتنهام به وضعیت جسمانی مناسب نزدیک شده اما اگر آماده بازی نباشد، داروین نونیز جانشین او خواهد شد. با این حال نونیز مانند آلیسون بکر، الکسیس مک‌الیستر و لوئیس دیاس دیرتر از دیگر بازیکنان مسابقه ملی خود را برگزار کرده، با سفری طولانی‌مدت به انگلیس برگشته و مشخص نیست تا چه حد وضعیت جسمانی مناسب را برای مسابقه دارا خواهد بود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری