سالگرد یک اتفاق تاریخی در گرماگرم دربی؛ روز «راش»

29 مهر 1402 ساعت 14:41
لیورپول جلوتر از صلاح یک رکوردشکن بزرگ داشته است.

به گزارش فوتبال 360، در تاریخ هر باشگاه فوتبال، گلزنانی وجود دارند که گل‌هایشان یادآور لحظات ماندگار و دلنشینی برای طرفدارانشان می‌شود. باشگاه لیورپول گلزنان بزرگی داشته؛ از کوین کیگان گرفته تا مایکل اوون و رابی فاولر. یک نام اما در صدر بهترین گلزن تاریخ باشگاه قرار گرفته و تا امروز این رکورد شکسته نشده است. بله، درست حدس زدید، از یان راش حرف می‌زنیم!

اکتبر فراموش نشدنی
یان راش گل‌های ماندگار و خاطره‌انگیزی را برای لیورپول به ثمر رسانده؛ گل‌هایی که هرکدام خاطراتی را در ذهن هواداران این باشگاه زنده می‌کند. با این حال گل دویست و هشتاد و هفتم رنک و بویی دیگر دارد. در چنین روزی در اکتبر سال ۱۹۹۲، باشگاه لیورپول به شهر منچستر سفر کرد تا در ورزشگاه اولدترافورد به مصاف شیاطین سرخ برود. درحالی که تیم میهمان یک بر صفر پیش بود، نفوذ رونی روزنتال و کات بک تماشایی او، یان راش را در یک موقعیت عالی در شش قدم دروازه منچستریونایتد قرار داد. ملی پوش ولزی با یک ضربه استادانه توپ را به تور دروازه. اشمایکل چسباند و دویست و هشتاد و هفتمین گلش را برای قرمژپوشان به ثمر رساند؛  گلی که باعث شد راش با عبور از راجر هانت، تبدیل به بهترین گلزن تاریخ باشگاه لیورپول شود.
همه چیز تحت تاثیر رکورد
بازی با نتیجه  2 بر 2  پایان رسید اما دستاورد این مهاجم خوش چهره بود که مهم‌ترین خبر به حساب می‌آمد. او در پایان بازی در جمع خبرنگاران گفت: «خوشحال و مفتخرم که رکورد بازیکن بزرگی مانند راجر هانت را شکستم. او قهرمان پدرم بود.»
راش در سال ۱۹۹۶ و با زدن ۳۴۶ گل در ۶۶۰ بازی، دوران حرفه‌ای خود را در لیورپول به پایان رساند و رکورد او تا به امروز پابرجا باقی مانده است. شاید این رکورد روزی شکسته شود اما نام یان راش در تاریخ قرمزپوشان بندر لیورپول به عنوان یک اسطوره حک شده است.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری