پرخرج‌ترین تیم‌های لیگ برتر؛ کیف انگلیسی

29 مهر 1402 ساعت 15:022 نظر
یونایتد و سیتی بیشترین دستمزد را در این فصل لیگ برتر به بازیکنان خود می‌دهند.

به گزارش فوتبال 360، عزم لیگ برتر انگلیس برای تبدیل شدن به تافته جدا بافته لیگ‌های فوتبال دنیا نمی‌تواند بدون هزینه تمام شود؛ هزینه‌ای که هر فصل این لیگ را به عنوان پر خرج‌ترین لیگ برای خرید بازیکنان جدید با اختلافی زیاد بالاتر از سایر لیگ‌ها قرار می‌دهد. این پایان بریز و بپاش تیم‌های انگلیسی برای حفظ کیفیت لیگ برتر نیست و جدول دستمزدهای باشگاه‌های انگلیسی هم نشان از دست و دلبازی آنها برای در اختیار داشتن ستاره‌های دنیای فوتبال دارد. در این جدول منچسترسیتی با پرداخت بیشترین دستمزد سالانه به بازیکنانش صدرنشین است و منچستریونایتد پشت سر رقیب همشهری دومین تیم با بیشترین دستمزد به شمار می‌رود.

تیم پرهزینه گواردیولا

چند فصل پیش و در میان مشکلات مورینیو در منچستر و جا ماندن این تیم از سیتی، مرد پرتغالی به نکته مهمی در رابطه رقیب آبی‌پوش اشاره کرد. مورینیو عنوان کرده بود سرمایه‌گذاری یعنی همین ستاره‌های در ترکیب منچسترسیتی و این سرمایه‌گذاری است که منجر به موفقیت می‌شود. چند فصل، گذشته و سیتیزن‌ها هنوز هم در پرداخت دستمزد، بالاترین رقم را در لیگ برتر انگلیس دارند. آنها روی تئوری سرمایه‌گذاری مورینیو پیش می‌روند و با این تئوری و درایت پپ گواردیولا در استفاده از این سرمایه به موفقیت‌های بزرگ هم دست پیدا کردند و دومین تیم انگلیسی برنده سه‌گانه نام گرفتند. تیم پپ در این فصل به صورت هفتگی بیش‌تر از 4 میلیون و 150 هزار پوند پرداختی برای دستمزد بازیکنانش دارد. میانگین دستمزد هفتگی بازیکنان سیتی به نزدیک 150 هزار پوند می‌رسد و آبی‌های منچستری ماهانه و به طور میانگین حدود 7 میلیون و 700 هزار پوند حقوق دریافت می‌کنند. مجموع دستمزد سرانه بازیکنان منچسترسیتی در طول فصل به حدود 216 میلیون پوند می‌رسد که این تیم را به عنوان پرهزینه‌ترین تیم در پرداختی به بازیکنانش معرفی می‌کند.

دردسری به نام دستمزد بالا

در سوی مقابل سیتی و در حالی که تصور می‌کنیم منچستریونایتد با توجه به سطحش باید پرداختی بسیار کمتری داشته باشد، شیاطین سرخ هم در جدول بیشترین دستمزدها آمار سنگینی را ارائه می‌کنند. برخلاف سیتی در یونایتد این دستمزدهای سنگین نه تنها به موفقیت منجر نشده بلکه یک دردسر برای سرمربی تیم به شمار می‌رود. آنها با ورود تن‌هاخ و کمی پس از روی کار آمدن این سرمربی، قانونی نانوشته را با عنوان ممنوعیت قرارداد به شیوه رونالدو تصویب کردند اما آمار ثابت می‌کند این قانون چندان موفق نبوده و منچستریونایتد همچنان با از دستمزد بالای بازیکنانش رنج می‌برد؛ موضوعی که در پروسه فروش بازیکنان مازاد و دور از ذهنیت سرمربی هم برای منچستری‌ها دردسر ایجاد کرده و در مجموع عملکرد آنها را در فصل نقل و انتقالات و درون میدان به شدت تحت تاثیر قرار داده است. منچستریونایتد در این فصل به صورت میانگین در هر هفته بالغ بر 124 هزار پوند دستمزد پرداخت می‌کند و مجموع پرداختی‌های هفتگی این باشگاه به بیش از 4 میلیون پوند می‌رسد. آنها در تمام طول فصل با بیشتر از 214 میلیون پوند پرداخت دستمزد به بازیکنان خود، دومین تیم پر هزینه لیگ برتر انگلیس در این زمینه هستند. 

دست و دلبازی برای قهرمانی

باید بپذیریم میکل آرتتا برای رسیدن به موفقیت راه و رسم مستقل خودش را پیدا کرده اما همچنان باید اعتراف کنیم نحوه اداره تیم توسط این سرمربی جوان هنوز هم متاثر از پپ گواردیولاست. جدول بیشترین دستمزدها در لیگ برتر انگلیس نشان می‌دهد آرسنال و آرتتا برای رسیدن به موفقیت می‌خواهند مثل سیتی برای بازیکنان خود دست و دلباز باشند و دغدغه مالی را از زندگی حرفه‌ای آنها کم کنند. آرسنالی‌ها به طور میانگین هفته‌ای بیشتر از 113 هزار پوند دستمزد می‌گیرند و مجموع دستمزدهای بازیکنان این تیم در هفته با اختلافی نزدیک به 700 هزار پوند نسبت به یونایتد در ردیف سوم بیشترین پرداختی به بازیکنان در لیگ انگلیس قرار می‌گیرد. آرسنال در تمام طول فصل بالغ بر 178 میلیون پوند به بازیکنانش حقوق می‌دهد.

سایر تیم‌ها

در جدول دستمزدهای تیم‌های لیگ برتر انگلیس پس از 3 تیم ابتدایی، چلسی قرار دارد. پشت سر چلسی هم لیورپول و تاتنهام به ترتیب در رده‌های پنجم و ششم هستند. به این ترتیب 6 قدرت برتر لیگ انگلیس شاید در جدول امتیازها به اتفاق پیشتاز نباشند اما در جدول هزینه‌ها همچنان بالاتر از دیگران ایستاده‌اند. پس از این تیم‌ها، استون‌ویلا قرار دارد و پشت سر این تیم آماده، نیوکاسل با خیز بلندی برای ترقی در رده هشتم بیشترین پرداختی‌های لیگ جای گرفته است. برایتون، تیم مدعی، آماده و جذاب روبرتو دی‌زربی از تناقض‌های جذاب این جدول است. آنها شانزدهمین تیم در جدول پرداختی به بازیکنان خود هستند اما در جدول و درون میدان، بازدهی خیلی بیشتری از این را نشان می‌دهند. برایتون در مجموع فصل کمتر از 44 میلیون پوند به بازیکنان خود حقوق می‌دهد و با این نمودار مالی باید به سرمربی این تیم برای نتایج اخیر تبریک ویژه‌ای گفت. اوضاع برای تیم تازه لیگ برتری شده لوتون تاون بسیار تاثر برانگیز به نظر می‌رسد. این باشگاه در مجموع به بازیکنانش در یک هفته حدود 112 هزار پوند دستمزد می‌دهد که این میزان از میانگین پرداختی‌های منچستریونایتد و منچسترسیتی هم پایین‌تر است. مجموع هزینه‌های لوتون تاون به عنوان کم‌خرج‌ترین تیم لیگ برتر انگلیس در طول فصل به 6 میلیون پوند هم نمی‌رسد و با این تراز مالی نمی‌توان به ماندنی بودن آنها در لیگ امیدوار بود.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری