تغییر چهره نکونام مقابل هوادار؛ استقلال منعطف و عمل‌گرا

29 مهر 1402 ساعت 07:2729 نظر
استقلال که این فصل سیاست بازی‌های کم گل را دنبال می‌کرد، توانست در شرایط سخت، واکنشی متفاوت نشان دهد.

به گزارش فوتبال 360، استقلال در یک بازی دشوار، موفق شد مقابل هوادار 3-2 پیروز شود و روند خوب هفته‌های اخیرش را حفظ کند. نکته مهم درباره بازی استقلال و هوادار، بازی متفاوت آن‌ها نسبت به هفته‌های گذشته بود. استقلالی‌ها در این فصل، معمولا امید گل پایینی داشتند و به حریف‌شان هم اجازه نمی‌دادند روی دروازه آن‌ها موقعیت‌های زیادی بسازد. بازی با هوادار که استقلال در کمتر از 20 دقیقه دو گل خورد، جواد نکونام سبک بازی متفاوتی را در پیش گرفت و نشان داد در صورت لزوم، تیمش می‌تواند نمایشی کاملا هجومی ارائه دهد.

استقلال پیش از بازی با هوادار، فقط یک مسابقه مقابل سپاهان از حریفش عقب افتاده بود. در سایر مسابقات، تیم نکونام همیشه گل اول را می‌زد و گلی هم دریافت نمی‌کرد. همین باعث می‌شد مسابقات استقلال، معمولا کم موقعیت باشند. بازی با صنعت نفت امید گل استقلال با وجود زدن 3 گل، 1.09 بود. بازی با ملوان استقلال با امید گل 1.35 و بازی با استقلال خوزستان، با امید گل 1.31 برنده شد. بدترین آمار استقلال هم مقابل مس رفسنجان ثبت شد که آن‌ها با امید گل 0.52 و گل به خودی حریف، برنده شدند. استقلال در بازی با سپاهان پرستاره هم، واکنش مناسبی به گل حریف داشت و امید گل 1.01 را ثبت کرد اما گلی نزد. بازی با هوادار اما، اوضاع طور دیگری جلو رفت و استقلال، سبک متفاوتی را در پیش گرفت.

استقلال در بازی با هوادار، فقط در 17 دقیقه دو گل خورد. آن‌ها برای پیروزی، محکوم به زدن 3 گل بودند. استقلالی‌ها برای رسیدن به این هدف، رکوردهای هجومی این فصل‌شان را شکستند. امید گل استقلال در بازی با هوادار، 2.5 بود. تیم نکونام قبل از این بازی هیچوقت امید گل بیشتر از 1.5 نداشت. آن‌ها 18 شوت به سمت دروازه حریف زدند که 8 ضربه، داخل چارچوب بودند. جالب اینکه هوادار از دقیقه 17 تا پایان بازی، فقط یک شوت داخل چارچوب به سمت دروازه استقلال زد. پاداش این نمایش هجومی هم، زدن سه گل و پیروزی در این بازی بود.

نمایش استقلال مقابل هوادار، نشان داد آبی‌پوشان این فصل بجز بازی‌های اقتصادی، توانایی حملات پرتعداد و گلزنی در شرایط سخت را هم دارند. تعادلی که شاید، امید آن‌ها برای پس گرفتن قهرمانی پس از یک فصل را، جدی‌تر از قبل کند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری